Saturday, March 20, 2010

Konspirasi Fizikal 2009 Sem 1

Malam nie aku Rie ditugaskan untuk membongkarkan 1 konspirasi yang berlaku di PASUM aliran sains fizikal.

Tahukan anda sebenarnya bukan sahaja didunia luar ade konspirasi. Tapi di PASUM sendiri telah berlaku satu konspirasi yang sangat besar. Konspirasi ini telah dinamakan sebagai "Konspirasi Pagi".

Adakah anda perasan yang setiap pagi tandas PASUM akan berasap. Aktivi ini telah dilakukan secara rasmi oleh "Team Tegar" pada setiap pagi di tandas PASUM.
Aktiviti ini sangat aktif semasa di sem 1 kite di PASUM. Team Tegar dianggotai oleh kebanyakanya oleh pelajar fizikal lelaki dan hanya segelintir sahaja pelajar Hayat dan Alam Bina yang menganggotainya. Disebabkan itu aliran sains fizikal kadang kale dipandang buruk oleh lecturer dan staff PASUM. Tapi sebenarnya Team Tegar secara tidak lansung telah mengeratkan satu bonding yang sangat besar di aliran Sains Fizikal.

Agenda yang terbesar yang dilakukan oleh Team Tegar dalam melaksanakan Konspirasi Pagi ialah dengan melantik secara rasmi seorang leader di setiap side di DKU (Dewan Kuliah Utama). DKU merupakan head quarter dimana geng ini bergerak aktif. Jika anda perasan di DKU terdapat 3 side utama yang boleh anda duduki iaitu side tengah, kiri dan kanan. Dimana setiap side mempunyai capacity yang boleh memuatkan 100+/- student. Setiap side ini diberi nama antaranya West Wing (side kiri), Center Wing (side tengah) dan East Wing (side kanan).

Di sinilah dimana terdapat 1 orang leader di setiap side/wing. Disinilah titik tolak berlakunya konspirasi ini. Kebanyakkan pelajar tidak tahu disetiap side mempunyai leader underdog sendiri. Tugas leader ini bukanlah untuk memimpin student yang menduduki side ini tetapi dilantik hanya untuk memberitahu fakta dimana wujudnya setiap anggota Team Tegar di setiap side.

Basicly, aktiviti Team Tegar ini akan bergerak aktif disekitar pukul 9-10 pagi disetiap hari kuliah dijalankan. Time yang gile babi tandas PASUM berasap bile kehadiran leader2 Team Tegar join aktiviti ni. Gua bley kate asap kat tandas tu dah macam asap yang kuar mase gunung berapi "merapi" kat indon tu meletus. Peh gua cakap lu asap die cam sial. Aku pown bley pening. Tapi syok and berbaloi bro. Tu time kat tandas la, bile balik DKU plak ade lak rejection die. Dari best jadi x best bro gua cakap lu. Bende ni jadi bile awek2 FIZIKAL pandang slack lak kat kitorang. Ade yang men tutup2 idung lak tu. Lagi jadi xsyok do. Kitorang nie bukan team orang jahat tell u. Kitorang juz melepaskan asap je dari mulut kitorang kat tandas 2 bukan men bakar2 kertas ma. Tapi, papepon awek2 FIZIKAL kitorang mintak maap la.

(Kalo dah start citer yang best camni aku pown terlari fokus dimana aku akan menceritakan cerita ini secara tidak formal kepada pembaca sekalian. hehe.. Harap maap.)

Kini Team Tegar telah menjadi 1 lagenda. Dimana kini, anggotanya semua telah resign. Di sem 2, konspirasi ini secara rasminya telah dikuburkan. Kini semuanya hanya tinggal kenangan. Bagi saya inilah memori yang paling indah yang berlaku semasa saya berada di PASUM. Sebenarnya, saya juga merupakan salah satu ahli aktif Team Tegar satu masa dulu. Segala memori saya semasa menganggotai pasukan yang hebat ini telah saya dibongkarkan disini.

Anda yang selama ini yang tidak selesa dengan kehadiran kami, diharap mengampunkan dosa2 kami. Kami bukan ade niat nk mengguriskan hati sesiapa tetapi inilah salah satu cara kami bersosial dan melepaskan sangap kami.

Sekian...

p/s:

Attribute to the legend leader:

Mr B (East Wing)
Bro P&B (Center wing)
En A (West Wing)

Ikhlas dari,
Rie

3 comments:

  1. ahaha!
    jgn lupa publish psl lu org punya blog kt fb woh. haha. baru gempak XD.

    weh weh, rasanya gua tahu pasal lagenda nii. coolio :)

    yang benar.
    tita

    ReplyDelete
  2. Tp korg taw ke siapa misteri sebenar legend 2??
    siapakah legend2 tersebut???
    fikir2 kn la yeee!!!
    ha ha ha....

    Mr Rie

    ReplyDelete
  3. desperate ruumate...
    kalo bley tlg suggest kan kitorang kat membe2 korg ye..
    ktorng masih belum bersedia tok bergerak secara rasmi..
    kami msh ditahap underdog dan untuk collect database kami..
    harap anda bekerjasama dengan kami..
    kerjesame anda amat dihargai..

    "The Wan Pointer Crew"

    ReplyDelete